![]() |
Nye telefontider hos sekretariatet – og et farvel og goddag
Hen over sommeren ændrer sekretariatet sine åbningstider.
- Telefonen vil være lukket i hele sommerferieperioden.
Har du brug for at kontakte os i den tid, anbefaler vi at sende en mail – vi tjekker ind løbende, men der kan være lidt længere svartid.
Vi siger samtidig et varmt farvel til Lisbeth, som har været en del af sekretariatet og en kæmpe hjælp for både frivillige og ansatte. Tak for din indsats og rigtig god velfortjent pension – nyd det!
Til gengæld kan vi glæde os til at byde Meryem velkommen tilbage fra barsel fra den 1. august. Fra da af gælder følgende telefontider:
Åbningstider pr. 1. august:
Tirsdag, torsdag og fredag kl. 10.00–14.00
Vi ser frem til at tage godt imod jer igen efter sommeren – og takker for jeres forståelse og tålmodighed i mellemtiden.
Har I spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte Lisbeth // 3617 7200
![]() |
Har I set det nye i “Vores DUI”?
Vi har fået tilføjet en standard intro-tekster til alle afdelinger i “Vores DUI”-appen – både den interne og eksterne visning. I kan selv gå ind og justere jeres tekster under ”Indstillinger”, så de passer til jeres lokale aktiviteter og stemning. Det er jeres mulighed for at vise, hvad der gør netop jeres afdeling særlig!
Som bonus, har vi også lagt forklaringsvideoen, der guider jer igennem hoved funktionerne, ind i den private beskrivelse, sådan at jeres medlemmer kan se den.
Klik her for at gense videoen.
Har I spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte Joachim // 2516 7274
![]() |
Mediepakker på vej – fysisk og digitalt
Vi ved, at I er i fuld gang med sommeraktiviteter, og det vil vi gerne støtte op om. Derfor lancerer vi nu to slags mediepakker, som vi kan sende til de af jer der ønsker det.
Fysisk mediepakke:
- Plakater og pixi-guides
- Flyers til events som fx Sankt Hans
- Foldbare lege og en lille overraskelse
Digital mediepakke (efter sommer):
- Skabeloner til opslag og stories
- Coverbilleder og visuelle guides
- Råd og sparring om jeres SoMe-strategi
Er I interesserede i en pakke? Kontakt Emily på mail eller telefon – så finder vi ud af, hvad der passer bedst til jeres afdeling.
Husk!
Hvis I har en aktivitet eller et arrangement på vej, må I meget gerne sende info og evt. billeder/video til Emily, så kan det blive delt på DUI’s hovedprofiler og nå bredere ud. Sammen gør vi DUI synlig – og viser, hvad vores unikke fællesskab kan.
Har I spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte Emily // 2516 7280.
![]() |
Sommerfesten nærmere sig – sidste chance for tilmelding!
Vi går en sommer i møde fyldt med fællesskab, aktiviteter og stærke oplevelser på tværs af landet. Her får du en opdatering på to af de vigtigste højdepunkter: Sommerfesten for frivillige og den store JUBI-lejr.
Det er tid til at fejre fællesskabet!
Lørdag den 21. juni inviterer DUI-LEG og VIRKE alle vores fantastiske frivillige til sommerfest hos DUI København, og vi håber at se dig!
Dagen bliver fyldt med:
- Hygge og grin i godt selskab
- Lækker mad og kolde drikke
- Sjove aktiviteter og overraskelser
- En mulighed for at møde frivillige fra hele landet
Sidste frist for tilmelding er søndag den 15. juni, så skynd dig at sikre din plads.
Det bliver en dag, hvor vi hylder det frivillige engagement, netværker på tværs og nyder sommeren sammen i ægte DUI-ånd.
Vi glæder os til at skabe en uforglemmelig dag sammen med jer!
Læs her mere om hvad der skal ske, og køb din billet her.
Har I spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte Olivia // 2516 7276.
![]() |
Samværspolitik – for fællesskab med tryghed
Vi har opdateret vores samværspolitik, så den nu er endnu mere retningsgivende og understøtter vores værdier: fællesskab, medborgerskab og leg.
Den nye version dækker bl.a.
- Hvordan vi taler sammen
- Forebyggelse af mobning og diskrimination
- Forventninger til frivillige
- Håndtering af rusmidler og overnatning
- Børns rettigheder og trivsel
- Fortrolighed og GDPR
Det er vigtigt, at I i afdelingerne tager jer tid til at læse og drøfte den nye politik. Den gælder alle – både til daglig og til nationale arrangementer. Der vil også komme plakater og letlæseligt materiale til hytterne senere på året.
Læs den opdaterede politik her: Samværspolitik
Husk Den Demokratiske Legeplads!
Styrk DUI og jeres afdeling, og tag den demokratiske legeplads med til jeres næste arrangement.
Som I allerede ved valgt vi i fællesskab at DUI’s fyrtårnsprojekt er Den demokratiske legeplads – og nu er den klar til at blive brugt af jer ude i afdelingerne. Legepladsen er fyldt med sjove og lærerige aktiviteter, der styrker fællesskab og medborgerskab gennem leg. Den er skabt til at blive brugt – af jer, med jer og til glæde for alle. Læs om legepladsen her og se de første lege her.
Hvad kræver det af jeres afdeling:
- For at implementere noget nyt bliver man nødt til at ændre på noget af det man ”altid har gjort”, og supplere med det nye
- Vælg 1-3 frivillige som har lyst til at sætte sig ind i legene og facilitere dem. Gør det gerne til jeres eget.
- Brug navnet og grafikken for genkendelighed
Oplagte muligheder for at inddrage den demokratiske legeplads:
- Grundlovsarrangementer
- Sommerlejre
- Sommerarrangementer og byfester
- Det kommende kommunalvalg
Vi hjælper gerne med de praktiske forhold og planlægning, og vil meget gerne modtage billeder og erfaringer fra jeres brug af legepladsen.
Har I spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte Freja // 2516 7273.
![]() |
Hovedbestyrelsen på Fanø: Nye skridt for frivillighed, fællesskab og synlighed
DUI-LEG og VIRKE’s Hovedbestyrelse var den 2.–4. maj samlet til årets fjerde møde – denne gang i de smukke omgivelser på Feriehjemmet Fanø. Udover fælles madlavning og hyggeligt samvær blev weekenden brugt på vigtige beslutninger og visioner for organisationens fremtid.
- Styrket frivilligstrategi:
Der er nedsat en arbejdsgruppe, som skal se på, hvordan vi tiltrækker og fastholder frivillige endnu bedre. Fokus er på lokalt engagement, god onboarding og tydelig støtte fra landsforbundet. - Evaluering og samarbejde i HB:
Der blev taget hul på en ærlig og åben snak om, hvordan vi arbejder bedst sammen som hovedbestyrelse. Vi vil styrke forberedelsen til møderne og sikre, at alle medlemmer bliver brugt aktivt og kompetent.
- Økonomi med blik for fremtiden:
Vi har et solidt økonomisk fundament, men ønsker bedre overblik i lokalafdelingerne og flere eksterne midler – især til aktiviteter for børn og unge. - En stærkere politisk stemme:
DUI skal være mere synlig i debatten om børns og unges vilkår. Vi vil formulere skarpere holdninger og engagere os aktivt i de politiske dagsordener, der berører vores målgruppe. - Internationalt udsyn:
Studieturen til Slovenien i september er under planlægning. Målet er at lære af vores søsterorganisation Sokoli og deres succesfulde generationsskifte. Unge DUI’ere bliver en vigtig del af turen. - Fokus på kommunikation og synlighed:
Vi arbejder på en samlet kommunikationsstrategi, der skal gøre det lettere at fortælle om alt det gode, DUI gør – både centralt og lokalt. Bedre støtte til lokalafdelingerne og mere synlighed på sociale medier er højt på dagsordenen.
I samarbejde med vores dygtige revisor, har vi også fået gennemgået og lukket vores årsrapport for 2024, og der er vi glade for at kunne melde ud, at vi er i overskud. Ønsker I at dykke endnu mere ned i detaljerne fra regnskabet, kan I læse rapporten fra både 2024 og 2023 lige her.
Tak til alle jer frivillige, der hver dag er med til at bære DUI’s værdier videre. HB’s arbejde giver kun mening, når det skaber rammer og retning for jeres lokale engagement. Har du idéer eller spørgsmål, så tag endelig fat i os.
Har I spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte Claes // 2516 7281.